Ja, ik wil
meer weten!
Whitepaper voor de Legal-branche aanvragen

Konica Minolta - IT-oplossingen voor juristen

In de Juridische sector wordt over het algemeen meer met papieren- en digitale documenten gewerkt dan in andere branches. Snelle, veilige en eenvoudige toegang tot inhoud van informatie is daarom een must bij het dagelijks werk. Opdrachtgevers en cliënten verwachten veilige en moderne communicatiemethoden evenals een snelle verwerking van hun casus. En aangezien de concurrentie toeneemt, zijn geoptimaliseerde en vertrouwelijke werkprocessen van doorslaggevend belang voor een efficiënte bedrijfsvoering. Tegelijkertijd spelen beveiligingsstandaarden én eisen op het gebied van compliance een steeds grotere, niet te onderschatten rol.

Als betrouwbare partner voor advocatenkantoren biedt Konica Minolta diverse oplossingen voor documentbeheer en -beveiliging. Onze bizhub LEGAL Services combineren IT-services en oplossingen voor informatieverwerking en archivering met een solide multifunctioneel platform voor advocaten, notarissen, adviseurs en advocatenkantoren, notariskantoren en griffies.
Terwijl wij u assisteren naar een digitale omgeving kunt u zich ongestoord wijden aan het geven van juridisch advies, de communicatie met opdrachtgevers en succesvol ondernemen. 

Typische gevolgen van een Informatie beveiligingslek

  • 37% Downtime/verlies van declarabele uren
  • 28% Reparatiekosten
  • 14% Verlies/beschadiging van data

Bron: ABA Techreport 2016

Randvoorwaarden aan informatie

Keiharde randvoorwaarden aan informatie

Voor veel organisaties niet vanzelfsprekend.

Iedereen ziet informatie als iets vanzelfsprekends. Toch is informatie waardeloos als ze niet toegankelijk, betrouwbaar én beschermd is tegen ongewenste toegang van buitenaf. Wie de informatievoorziening naar het hoogste compliance niveau wilt tillen, moet voldoen aan drie randvoorwaarden. 

  1. Informatie moet beschikbaar zijn.
  2. Informatie moet integer zijn.
  3. Informatie moet veilig zijn.

Wanneer u op deze 3 manieren met informatie omgaat, bent u zeker van een efficiënte en betrouwbare informatievoorziening die zowel aan de huidige als aan de toekomstige wet- en regelgeving voldoet. 

Beschikbaar

Hoe staat het met de beschikbaarheid tot uw informatie?

Op internet en via apps bent u het al gewend: op elk moment kunt u direct bij de informatie die u zoekt. Maar hoe is dat binnen uw organisatie geregeld? Kan iedereen ongeacht tijdstip, locatie of apparaat de juiste informatie vinden?

Met één allesomvattende vindmachine, kunt u de informatie uit al uw opslagmedia beschikbaar maken. Toegegeven, de inrichting ervan vereist enige discipline, maar daarna plukt u er de vruchten van. Uw organisatie werkt stukken efficiënter en de tijd wordt weer besteed aan datgene waar het echt om draait: uw core business. 

Integer

Hoe integer is zakelijke informatie die u digitaal ontvangt?

Met het begrip fakenieuws bent u bekend, maar hoe kritisch bent u op alle zakelijke informatie die binnenkomt? Natuurlijk, soms herkent u phishing mails, spoofs en hacks al van ver. Dan is meteen duidelijk dat er aan het bericht gesleuteld is en het bericht, inclusief afzender, niet integer is..

Maar wat als een digitaal bericht er precies zo uitziet als u verwacht? Gelukkig zijn er oplossingen die zekerheid bieden en aantonen dat u te doen hebt met een origineel bericht van een betrouwbare afzender.

Veilig

Hoe voorkomt u dat uw vertrouwelijke informatie in verkeerde handen terechtkomt?

Hoewel de wetgever absolute informatieveiligheid eist – en iedereen dat verwacht – is daar nooit 100% zekerheid over te geven. Wie dat wel beweert, verkoopt praatjes: zelfs Fort Knox is niet 100% veilig.

Wat kunt u wel doen? De veiligheid opschroeven. Hoe zwaarder de maatregelen, hoe onaantrekkelijker uw digitale omgeving is om ‘in te breken’. Wie de dijkbewaking versterkt en de pakkans verhoogt, houdt ongewenste indringers gemakkelijker buiten de deur.

Whitepaper nu aanvragen!

Vanaf 25 mei 2018 wordt nieuwe Europese regelgeving gehandhaafd, die fundamentele impact heeft op vrijwel alle Legal professionals en de wijze waarop zij hun werk doen.


Voldoe aan de regelgeving

Bij Konica Minolta begrijpen we de uitdagingen waar u mee geconfronteerd wordt om constant te voldoen aan de meeste recente regelgeving.
Daarnaast streeft u voortdurend naar een hogere productiviteit, verbeterde efficiency, geautomatiseerde werkprocessen en een goede concurrentiepositie, terwijl u toch blijft voldoen aan de regelgeving.


Juridische check: Is uw organisatie GDPR bestendig?

Onze “Juridische Sector Check” geeft u inzicht of uw huidige processen in overeenstemming zijn met GDPR.

Heeft u reeds stappen gezet om in overeenstemming te zijn met GDPR?

Hoe verwerkt u informatie?

Hoe beschermt u persoonlijke data?

Verwerkt u informatie op een veilige manier?

Gedraagt uw bedrijf zich conform de informatiemanagement richtlijnen?

Na het beantwoorden van vijf vragen ontvangt u een evaluatie van uw GDPR-bestendigheid en suggesties om deze te verbeteren.

 

Vraag 1

Gebruikt u encryptie voor de bijlagen van e-mails welke vertrouwelijke informatie bevatten?

 

 

Vraag 2

Heeft u een gebruikers authenticatie systeem om data inbreuk te vermijden en om informatie lekken te detecteren?

 

 

Vraag 3

Verstrekt uw systeem audits en logs, welke de gehele ‘document life cycle’ omvat?

 

 

Vraag 4

Gebruikt u technologieën om integriteit en authenticiteit van documenten te waarborgen?

 

 

Vraag 5

Weet u of de documenten op de harde schijf van uw MFP veilig zijn voor hackers of diefstal?

 

 

Bedankt voor uw antwoorden.

 

Bedankt voor uw bericht ! Een Konica Minolta expert zal spoedig contact met u opnemen

Bedankt voor uw antwoorden.

De antwoorden laten zien dat u tot nu toe nog niet de mogelijkheid heeft gehad om te werken aan de GDPR-conformiteit van uw organisatie. Wilt u informatie ontvangen over de uitdagingen waar u mee te maken heeft en de technologische mogelijkheden om deze te verhelpen? Registreer dan hieronder en u ontvangt onze whitepaper ‘De gevolgen van GDPR voor Advocatenkantoren en Juristen’. U wordt ook benaderd door Eén van onze specialisten.

De antwoorden laten zien dat u heeft gewerkt aan de GDPR-conformiteit van uw organisatie en dat er nog ruimte is voor verbetering. Wilt u meer informatie ontvangen over de uitdagingen waar u mee geconfronteerd wordt en de technologische mogelijkheden om deze te verhelpen? Registreer dan hieronder en u ontvangt onze whitepaper ‘De gevolgen van GDPR voor Advocatenkantoren en Juristen’. U wordt ook benaderd door Eén van onze specialisten.

De antwoorden laten zien dat u heeft gewerkt aan de GDPR-conformiteit van uw organisatie. Wilt u verder informatie ontvangen over de uitdagingen waar u mee geconfronteerd wordt en de technologische mogelijkheden om deze te verhelpen? Registreer dan hieronder en u ontvangt onze whitepaper ‘De gevolgen van GDPR voor Advocatenkantoren en Juristen’. U wordt ook benaderd door Eén van onze specialisten.

Bent u nieuwsgierig geworden?